Melvin Roozen nieuwe franchisenemer bij TOPP Rotterdam
Toonaangevend hygiënespecialist TOPP is een nieuwe franchisenemer rijker. Onlangs is Melvin Roozen gestart binnen de regio Rotterdam-Noord. Hij bedient daarmee klanten van Vlaardingen tot en met Gouda en werkt nauw samen met de regio Barendrecht, die het zuidelijke gedeelte van Rotterdam omvat. Met zijn uitgebreide ervaring in de hygiëne sector én zijn sterke affiniteit met het TOPP-merk, is Roozen een waardevolle toevoeging aan het groeiende team van franchisenemers.
Onlangs is de 38-jarige Melvin Roozen gestart bij TOPP. De afgelopen periode werd gebruikt als opleidingsperiode. Hierin heeft hij meegelopen met ervaren medewerkers en andere ondernemers binnen de organisatie. Inmiddels is hij officieel begonnen met zijn eigen franchiseonderneming, die hij in de opstartfase bedient vanuit het magazijn en kantoor van de locatie in Barendrecht.
Verrast met een kans
Na een grondige evaluatie van zijn carrière en persoonlijke doelen, besloot Roozen dat het tijd was voor de volgende stap. Dankzij zijn goede ervaring en samenwerkingen met het bedrijf, trok hij de stoute schoenen aan om carrièremogelijkheden bij TOPP te bespreken, zo vertelt Roozen: ‘’TOPP ken ik vanuit het verleden, waarin ik gewerkt heb als accountmanager voor een fabrikant van hygiënepapier en poetslappen. TOPP was één van onze gewaardeerde klanten. Ik voelde een sterke klik met de no-nonsense mentaliteit en de visie van TOPP om klanten volledig te ontzorgen.’’ Na het telefonisch delen van zijn verhaal, vroeg Jeffrey van der Spoel, ondernemer bij TOPP-vestiging Zuid-West Nederland, al snel: ’sorry dat ik zo kort door de bocht ben, maar zou je willen franchisen?’
Stappen op een rijdende trein
‘’In eerste instantie had ik nog niet nagedacht om zelf te gaan ondernemen’’, vertelt Roozen. ‘’Toch heb ik direct na het telefonische gesprek gemaild en wist: ik ben bekend in de markt, ik zie kansen liggen, dus waarom zou ik die stap niet maken? Met een nieuwe franchise in een groeiend bedrijf met sterke ondernemers, stap je als het ware op een rijdende trein.’’
Groeiend team
Als onderdeel van het groeiende team van franchisenemers binnen TOPP profiteert Roozen van een hecht netwerk van collega’s en de mogelijkheid om kennis en ervaring te delen. Hij kijkt ernaar uit om samen te werken met andere ondernemers binnen de organisatie en gezamenlijk te bouwen aan een sterke landelijke dekking. Enthousiast vertelt de kersverse franchisenemer: ‘’Een franchise binnen deze sector heeft veel voordelen. Iedere franchisenemer werkt in een kleinere regio. Hierdoor kan je snel schakelen met klanten. Is het toiletpapier op? Dan regelen wij diezelfde dag nog dat dit wordt aangevuld.’’
Prominente speler
TOPP Nederland is verheugd over de komst van Roozen en gelooft dat zijn ondernemersgeest, toewijding en passie voor klantenservice van onschatbare waarde zijn voor het succes van de franchiseorganisatie. Samen met Roozen en het groeiende team van franchisenemers zet TOPP zich in om een prominente speler te zijn in de hygiëne- en facilitaire dienstverlening markt, waarbij zij hygiëne makkelijk maken. Een schoon toilet voor iedereen, dat is waar iedereen zich binnen het team zich hard voor maakt. Dat TOPP hiernaar streeft blijkt wel uit het feit dat zij zich steeds vaker inschrijven voor onderhandse aanbestedingen en Europese aanbestedingen van onderwijsinstellingen en gemeenten.
Top(p) producten- en diensten
Roozen gaat zich richten op het bieden van topproducten en diensten aan zijn klanten, met een sterke nadruk op service, betrouwbaarheid en klanttevredenheid. Hij gaat een breed scala aan branches bedienen, waaronder gemeentes, zorginstellingen, horeca, musea, kantoren, industrie, onderwijsinstellingen, sportscholen en sportverenigingen. Dat gaat hij doen door het aanbieden van unieke diensten, zoals dieptereiniging van toiletten en geurbeleving. TOPP ziet een sterke opkomst van geurbeleving in de maatschappij en biedt daarom een uitgebreid assortiment aan geuren. ‘’Geurbeleving is een wetenschappelijk bewezen middel dat enorm veel voordelen biedt in bijvoorbeeld de zorg,’’ vertelt Roozen, die tijdens zijn opleidingsperiode veel over geurbeleving heeft geleerd en niet kan wachten om klanten in de praktijk hierbij van dienst te zijn.
Doelen en dromen
Wanneer we vragen welke doelen en dromen Roozen heeft voor zijn franchise, heeft hij zijn antwoord al klaar: “Je kijkt natuurlijk naar andere ondernemers die een mooie zaak opgebouwd hebben waarvan uiteindelijk ook de kinderen in de zaak werken. Zelf heb ik twee jongens van 5 en 7. Het lijkt mij gaaf dat zij, wanneer ze ouder zijn, op een gegeven moment met papa mee gaan lopen. Ja, daar zwijmel ik wel eens over.’’
Ook franchisenemer worden bij TOPP? Dat kan! Lees er hier alles over.