Jeffrey van der Spoel neemt ook TOPP-vestiging West-Nederland onder zijn hoede
Vóór je dertigste al twee bedrijven runnen. Het is niet voor iedereen weggelegd. Maar Jeffrey van der Spoel doet het. En hoe! Sinds 2021 runt hij de TOPP-vestiging Zuid-West Nederland en per 1 januari 2023 is hij ook verantwoordelijk voor de TOPP-vestiging in West-Nederland. Vanuit beide bedrijven is het zijn persoonlijke missie om het hygiëneniveau in Nederland naar een hoger niveau te tillen. Hoe? Dat vertelt hij hier!
Als zoon van franchiseondernemer Harry van der Spoel was Jeffrey al op jonge leeftijd betrokken bij TOPP. Hij begon met werken in de vakanties, maar kreeg al gauw een vaste aanstelling. En sinds 2018 zwaait hij de scepter over de TOPP-vestiging in de regio Rotterdam. Toen TOPP-ondernemer André Schouten zijn pensioen aankondigde, ontstond er een nieuwe kans voor de ambitieuze Jeffrey: hij besloot de vestiging van André in het westen van Nederland over te nemen. En zo is deze jonge ondernemer inmiddels eigenaar van maar liefst twee TOPP-vestigingen: in de regio Rotterdam én Den Haag.
Achter iedere deur een toiletpot
In de afgelopen jaren heeft Jeffrey door hard werken en slimme keuzes maken een mooie, stabiele onderneming neergezet in het zuidwesten van Nederland. “Samen met mijn team heb ik veel geïnvesteerd in de kwaliteit en naamsbekendheid van TOPP. Dat heeft geresulteerd in een mooi klantenbestand, dat nog steeds verder groeit. Ieder bedrijf is immers welkom bij ons, of je nou acht of 300 medewerkers hebt. We zeggen hier niet voor niets weleens gekscherend: ‘achter iedere deur zit een toiletpot, dus iedereen is een potentiële klant!’ We blijven Rotterdammers, hè?”, lacht Jeffrey.
Frisse wind
Met de komst van Jeffrey gaat er een frisse wind waaien door de regio West-Nederland. Natuurlijk blijven de kwaliteit en service hetzelfde, maar de jonge ondernemer heeft ook mooie plannen om TOPP nog meer op de kaart te zetten in Den Haag en omstreken. Daarbij staat maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog op de agenda. “Bij TOPP kiezen we bewust voor duurzame producten. Zo zijn onze reinigingsmiddelen voorzien van het Green Key-keurmerk en bieden we producten van BlackSatino aan, het meest milieuvriendelijke merk ter wereld voor hygiënepapier en dispensers”, vertelt Jeffrey. “Daarnaast hebben we onlangs twee elektrische bussen aangeschaft, dat betekent dat 30% van ons wagenpark al groen is. In 2027 willen we volledig elektrisch rijden, we lopen dus al mooi op koers.”
Maar TOPP gaat verder. “We werken samen met lokale en semi-overheidspartners bij het creëren van extra werkgelegenheid. Bij de vestiging in Zuidwest-Nederland deden we dat al door een actieve samenwerking te hebben met de gemeentes Rotterdam en Nisserwaard. Ook vanuit de vestiging in West-Nederland gaan we dit verder uitbreiden, maar dan met de gemeente Den Haag. Bijvoorbeeld door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een baan aan te bieden.”
Korte lijnen
Nog even terug naar die service. Dat is volgens Jeffrey écht iets waarin TOPP zich onderscheidt van andere hygiënespecialisten. “Bij TOPP houden we van korte lijnen”, legt Jeffrey uit. “Hoe groot we ook worden, de persoonlijke benadering blijft. Daar maken ik en de andere franchisenemers zich hard voor. Klanten kunnen ons direct bellen bij vragen of problemen. Ze krijgen geen bandje of extern bureau aan de telefoon, maar de ondernemer zelf. En ja, dat betekent dat ik soms ook ‘s avonds of in het weekend word gebeld, maar dat vind ik geen enkel probleem.”
Alles voor de klant
TOPP gaat dus echt een partnerschap aan met haar klanten. “Omdat wij zelf ook ondernemers zijn, weten we wat voor onze klanten belangrijk is. Dat is vooral die totale ontzorging, geen omkijken hebben naar een schoon toilet of naar de voorraad. Wij nemen die zorg uit handen, zorgen ervoor dat alles fris, schoon en op voorraad is. Zodat zij zich kunnen focussen op hun eigen werk. Want iedere ondernemer weet dat hygiëne enorm belangrijk is, maar als eigenaar van een bedrijf of als hoofd facilitaire dienst heb je hier liever zelf niet te veel mee van doen.”
Even opladen
Aan ambities geen gebrek bij Jeffrey, dat blijkt wel. Hoe deze jonge ondernemer zich tussen de bedrijven door toch ontspant? “Ik maak graag mijn hoofd leeg in de sportschool of ga met vrienden naar een festival”, vertelt hij. “Ook zorg ik voor een gezonde levensstijl, zo houd ik bij wat ik eet en hoeveel ik slaap, zodat ik voldoende energie heb om 100% gas te geven voor TOPP. Maar een paar keer per jaar laat ik de boel de boel en vlieg ik naar mijn favoriete vakantiebestemming: de Canarische Eilanden. Na twee goede weken ben ik dan helemaal opgeladen om er weer vol voor te gaan!”