Dit zijn dé hygiëne-trends in 2022
Sinds de uitbraak van het coronavirus is een goede hygiëne belangrijker dan ooit. En de verwachting is dat het onderwerp óók dit jaar weer bij veel bedrijven opnieuw op de agenda wordt gezet. Ook staan we met z’n allen meer stil bij de duurzaamheid van diverse toilet- en hygiëneoplossingen. Welke trends kan je dit jaar nog meer verwachten? Wij vertellen je meer!
Hygiëne wordt weer een aandachtspunt
Toen de coronapandemie uitbrak werden veel mensen met de neus op de feiten gedrukt. Want wat bleek: al die tijd wasten ze hun handen niet goed. Zo waren er maar weinig mensen die dat minimaal 20 seconden lang deden. En waste jij vóór corona bijvoorbeeld de rug van je hand grondig?
In het begin van de uitbraak werden handen plots intensief gewassen, maar naarmate de tijd verstreek leek die aandacht voor handhygiëne weer te verslappen. En dit terwijl een goede handhygiëne altijd belangrijk is, óók na deze wereldwijde pandemie. Dat blijken gelukkig meer mensen zich te beseffen, waardoor de aandacht voor goede hygiëne volgens ons weer oplaait. En dat is alleen maar goed natuurlijk!
Duurzaamheid blijft belangrijk
De focus op duurzaamheid in alle lagen van de maatschappij en in allerlei sectoren is geen bevlieging. Het besef dat we maar één planeet hebben en daar goed voor moeten zorgen, ook voor toekomstige generaties, dringt bij steeds meer mensen door. Ook op het gebied van hygiëne valt er wat duurzaamheid betreft nog veel terrein te winnen.
Wist je bijvoorbeeld dat de gemiddelde Nederlander 25 velletjes wc-papier per dag gebruikt? Dat komt neer op anderhalve rol per week en bijna 80 rollen per jaar! Voor de productie van zoveel toiletrollen heb je 350 bomen per persoon nodig! Wil je dus wat duurzamer gebruik maken van het toilet, dan hebben wij BlackSatino-producten. Dit is CO2-neutraal toiletpapier dat voldoet aan de keurmerken van FSC Recycled, Europees Ecolabel en Cradle to Cradle.
De focus op hygiëne bepaalt je imago
Wat we ook steeds meer zien is dat de mate waarin je als onderneming bezig bent met hygiëne invloed heeft op je bedrijfsimago. Natuurlijk moeten je toiletten op en top schoon zijn, maar bezoekers zitten ook niet te wachten op een desinfectiezuil die leeg is.
Door net even dat stapje extra te zetten, kun jij het verschil maken bij je klant. Vergelijk het met een restaurant dat spareribs op de menukaart zet, maar dan géén verfrissingsdoekje of een bakje met citroenwater op tafel zet. Doe je dat wel, dan wordt dat positief ontvangen. Denk je niet aan die extra service, dan kan het zo maar zijn dat gasten de spareribs de volgende keer links laten liggen…
Wil je weten hoe we jou kunnen helpen? Neem contact met ons op, zodat wij met je kunnen meedenken en de mogelijkheden kunnen bespreken.