Hoe staat het met de hygiëne in jouw hotel?
Wanneer je een hotel runt dan is elke ruimte een visitekaartje. Alles draait om de beleving en hygiëne speelt daarin een heel belangrijke rol. Eén slechte ervaring en de negatieve reviews of mond-tot-mondreclame nemen toe. Maar hoe kun je nou de hygiëne in jouw hotel verbeteren? Wij geven tips!
In een hotel hebben gasten hogere hygiëne-verwachtingen dan bijvoorbeeld in een bed & breakfast gerund door een ouder echtpaar of in de woning van een vriend. Elk beetje spinnenweb, elk naar geurtje en elke modderige schoenafdruk kan funest zijn en ertoe leiden dat iemand niet meer terugkomt in jouw verder prachtige hotel.
Hygiëne is in het hotelwezen dus essentieel. Waar moet je allemaal op letten als jij de hygiëne in jouw hotel wil verbeteren?
Het begint… bij het begin
De eerste indruk als hotel maak je bij de ingang. Het is niet voor niets dat hotels vaak uitpakken met dit deel van hun pand en de ingang voorzien van een mooie (rode loper), prachtige bloembakken en blinkend schone ruiten. Maar dát is de buitenkant. Ook als de gast de deur binnenloopt moet alles picobello in orde zijn.
Zorg daarom voor een mooie én hygiënische deurmat. Deze zorgt namelijk niet alleen voor een mooie binnenkomer, hij houdt ook vuil en vocht buiten de deur. En of je nou op zoek bent naar een simpele droogloopmat, een schoonloopmat of een mat met je eigen logo, wij snijden hem op maat en zorgen ervoor dat deze secuur wordt gelegd. Optioneel bieden we ook en was- en wisselservice, zodat je altijd bent voorzien van een schone mat in je hotel.
Zorg voor een heerlijke geur
Maar je kan nog meer doen bij de ingang van je hotel. Hoe denk je dat mensen reageren als ze een heerlijke geur waarnemen op het moment dat ze de drukke straat verlaten en jouw serene hotel binnenwandelen? Reken maar dat ze met een relaxed gevoel hun verblijf in jouw hotel beginnen! Geurmarketing is dan ook essentieel voor een optimale klantbeleving.
Je kan uit maar liefst 9.000 geuren kiezen die je in de vorm van een etherische olie verspreidt met een geurmachine. En je kan ook heerlijke, rustgevende geuren in de rest van het hotel verspreiden via geurkaarsen, geurstokjes en geursprays.
Maak regelmatig schoon
Deze tip klinkt wellicht wat overbodig, maar mag zeker niet ontbreken. Zorg ervoor dat er regelmatig en grondig wordt schoongemaakt. Niet alleen in de kamers, maar ook in de hallen, de lobby, het restaurant, de toiletten, de receptie en alle andere vertrekken. Want we kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: juist in hotels is hygiëne heel belangrijk. Check de reviews van een willekeurig hotel maar en zie hoe vaak het onderwerp hygiëne positief dan wel negatief terugkomt in de beoordelingen.
En juist omdat gasten zo erg letten op de hygiëne, raden we aan om dieptereiniging van je sanitair toe te passen. Hiermee ben je ervan verzekerd dat ook de lastige plekjes in het toilet worden meegenomen. Dit zit er niet alleen schoon uit, het zorgt er ook voor dat jouw sanitair tot wel zeven dagen lang schoon en fris blijft!
Wij denken graag met je mee
Of je nu net als hotel Okura op zoek bent naar een grote logomat, of net als alle Amadore-hotels geursprays en roomspray wil toepassen, TOPP denkt graag met je mee. Samen komen we met een plan om de hygiëne in jouw hotel naar een hoger niveau te tillen!